Coördinatoren

Leerdomeinkaarten

Deelnemers en vrijwilligers oefenen effectiever als zij aansluiten op de specifieke taalvraag van de deelnemer. In welke situaties of binnen welke leerdomeinen wil de nieuwkomer beter Nederlands spreken en begrijpen? Met behulp van handige kaarten kunnen taalcoachorganisaties profielen opstellen voor verschillende leerdomeinen, hun aanbod daarop inrichten en gerichter deelnemers werven en ondersteunen. 


Leerdomeinkaart Werk voor
Leerdomeinkaart Werk achter

De leerdomeinkaarten zijn ontwikkeld door taleninstituut ITTA naar aanleiding van een onderzoek in opdracht van de Koninklijke Bibliotheek en Stichting Het Begint met Taal. Lees hier meer over dit onderzoek en de andere handige producten die ontwikkeld zijn. Hieronder lichten we hiervan de Cijferkaart verder toe.

Anderstaligen in Nederland

Op deze website gebruiken we diverse begrippen door elkaar: nieuwkomer, anderstalige, taalvrager, deelnemer. Steeds bedoelen we mensen met een andere moedertaal als het Nederlands die de Nederlandse taal willen oefenen. Op bijgaande cijferkaart wordt duidelijk om hoeveel mensen in welke subgroepen het gaat.

Cijferkaart
Cijferkaart 2 KB-en-Het-Begint-met-Taal

Download hier de cijferkaart:


Neem contact met ons op als je vragen hebt; we helpen graag.
Ons financieel steunen kan natuurlijk ook!

>

Gelukt!

Waarschuwing

Oeps, er gaat iets fout. Gebruik het menu om terug te keren naar de website.