Onderzoek

Wij hebben verschillende onderzoeken verzameld waaruit het belang en de impact van taalcoaching blijken:


Anderstaligen en basisvaardigheden

Het ITTA deed in opdracht van de Koninklijke Bibliotheek en Het Begint met Taal onderzoek naar het brede aanbod basisvaardigheden voor anderstaligen bij bibliotheken en taalcoachorganisaties. Doel van het onderzoek: inzicht krijgen op het huidige aanbod en de doelgroepen die bereikt worden en beter in te spelen op kansen, zoals de nieuwe wet inburgering. Vind hieronder het onderzoek en de bijbehorende instrumenten die je helpen om beter zicht te krijgen op de doelgroep en je aanbod rondom basisvaardigheden (nog) beter te maken.


Samenwerking


Taalcoaching


Kletsmaatjes

Meedoen aan Kletsmaatjes levert nieuwkomers enorm veel op. Zo draagt het bij aan hun taalontwikkeling en integratie. Ook ontstaat er meer wederzijds begrip tussen vrijwilligers en nieuwkomers. Dit blijkt uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen (2021) naar de effecten van Kletsmaatjes. 

Sylvia de Groot Heupner - Stichting Het Begint met Taal

Neem voor advies contact op met Sylvia de Groot Heupner.

>

Gelukt!

Waarschuwing

Oeps, er gaat iets fout. Gebruik het menu om terug te keren naar de website.