Jaarverslag 2022: meer dan 42.000 nieuwkomers bereikt

07 apr, 2023

Taalvrijwilligers en coördinatoren bleken afgelopen jaar ook weer van onschatbare waarde voor nieuwkomers. Als netwerk bereikten we afgelopen jaar zo’n 42.000 nieuwkomers, zoals vluchtelingen, gezinsmigranten en arbeidsmigranten: een groei van 40% t.o.v. het jaar daarvoor! Deze informatie en meer presenteren we met trots in het jaarverslag 2022.

In het kort

In 2022 heeft Het Begint met Taal als netwerk zo'n 42.000 nieuwkomers bereikt. Daarnaast  zijn er 1386 nieuwe Kletsmaatjes koppels gemaakt en hebben we 2.072 vrijwilligers en coördinatoren getraind. Iets waar wij als organisatie enorm trots op zijn!

Het komende jaar

Ook dit komende jaar willen we ons weer met nét zo veel passie en enthousiasme inzetten om ervoor te zorgen dat taalcoaching, naast formeel taalonderwijs, voor iedere nieuwkomer mogelijk wordt om te volgen. Of je nu in afwachting bent van je vluchtelingenstatus, inburgeringsplichtig bent of omdat je vanwege een andere situatie genoodzaakt bent naar Nederland te komen, jij moet de Nederlandse taal kunnen oefenen. Want taal en contact zijn onmisbaar om mee te kunnen doen in de samenleving.

Jaarverslag 2022

Wil je weten wat Het Begint met Taal nog méér heeft bereikt het afgelopen jaar? Lees hier het jaarverslag:

Jaarverslag 2022 - Stichting Het Begint met Taal

Ons volgen?

Wil je graag nog meer informatie over Het Begint met Taal? Of wil je op de hoogte blijven van de meest recente ontwikkelingen en ons nieuwste aanbod? Volg ons dan LinkedInFacebook en Instagram

(@hetbegintmettaal).