Nominatie voor Wil jij met mij in gesprek?

Home/Nieuws, Nieuwsbrief, Taalcoaching in het nieuws/Nominatie voor Wil jij met mij in gesprek?

Nominatie voor Wil jij met mij in gesprek?

Wil jij met mij in gesprek?’ is genomineerd als beste social media campagne van het afgelopen jaar. Samen met grote bedrijven als Bavaria, NS, Albert Heijn, Ikea, Randstad en Samsung strijden wij om deze prijs. Wij van Het Begint met Taal en onze partner Koekpeer zijn erg blij met deze nominatie. Het laat zien dat er op social media plaats is voor verhalen van vlees en bloed.

In de zoektocht naar nieuwe taalvrijwilligers schakelden we de hulp in van anderstaligen die al taalcoaching volgen. Jamal, Raihana, Teame en Shahira deden in verschillende video’s de oproep om met hen in gesprek te gaan. Niet om te praten over hun traumatische verleden, maar juist over de kleine dingen in het leven.

Worsteling met de taal

Dat onze campagne ‘Wil jij met mij in gesprek?’ massaal werd gedeeld, bewijst dat er ook op social media een plaats is voor inhoudelijke en pure boodschappen. De campagne waarin verschillende migranten oproepen om in gesprek te gaan, is menselijk en ook een beetje ongemakkelijk. Wij hebben de video’s zo simpel mogelijk gehouden. De persoon en de worsteling met de taal, die moet je zien en voelen.

Kwetsbare beloning

De jury van de best Social Awards: “Wat waren de beste sociale activaties en promoties via social media van het jaar? Welke campagnes maakten het onderscheid en hadden een echt sociaal hart dat klopte van alle kanten?” Dat de jury van The Best Social Awards ons nu beloont met een nominatie is natuurlijk een fantastisch compliment voor ons en Koekepeer, de makers van de campagne. Het is vooral een mooie beloning voor Jamal, Raihana, Teame en Shahira die zich in hun beste Nederlands kwetsbaar durfden op te stellen.

Door: Koekepeer